Ahad, 27 November 2011

hypocrites.


adatlah kan, nama pun perlawanan - ada kalah ada menang.

Tuhan takdirkan kalah tu untuk xnk bg riak.
kalah tu, tandanya masih belum layak untuk menang.
kalah tu, tandanya nk menguji sejauh mana kentalnya jiwa seorang pejuang.

kalah tu, tandanya....
 nk tgok sket reaksi mereka-mereka yg kononnye penyokong tegar berpatriotik tinggi.

ceyh.
bile kalah, hangpa p maki mcm nk mati naa.
hypocrites.


mcm mne nk cube meniru semangat jepun ye?
for those yg tgok world cup volley ball yg sdang b'lgnsung kt japan skrg ni, korg tau la yg arini team japan dpt kemenangan first setelah kalah 5 game BERDERET. kagum smngt kental penyokong dok serbu stadium setiap hari.


hakikatnye bkn mudah nk berlagak cool n menerima kekalahan dgn hati terbuka kn?
tmbh2 game arini.



'kita tak layak bersorak untuk menang jika tak mampu menyokong ketika kalah'




p/s- sy mmg akn berpatriotik over sket ble jupe byk sgt org dok kutuk maki orang sndri.

7 ulasan:

eye 2 eye berkata...

naisu!! caya lah kak wawa..
kalo sume org malaysia camni,, ley menang world cup kot ^__^

CiK GorGeouS ! berkata...

yeah !! betuL tuh wawa...kaLah jee, macam2 Lah mengata maLaysia...time menang dia jugak Lah yang riuh sekampung~

.Si kEmunCuP. berkata...

@ruby,
tuh la..nk membentuk sume org tu cm pyh, jd haruslah mulekn dgn dri sndri jek la dlu yg mmpu kn :))

@cik gorgeous!
hik3.time menang dipuja, time kalah dihina.anti betul manusia mcm nih.haha.

miszfazierra berkata...

biasalah tu mentaliti rkyat mlysia tapi bukan semua . apepun sy tetap sokong harimau malaya .

#selamanya harimau malaya ! :D

.Si kEmunCuP. berkata...

@miszfazierra,
haha! btol2,bkn sume org cmtuh.sebilangn kecik tp bingit.hik3.

kasyah berkata...

link ke my blog jgk la..hehe.

.Si kEmunCuP. berkata...

ahaha! lpe plak inche kasyah pon berbelog kn.k2, da tuka link ;)