Sabtu, 6 November 2010

AKU KAU LAIN

aku kau berbeza.

dulu kita serupa. tapi sekarang kita da x sama.
dats y i said, aku kau berbeza.

dulu aku suka kaler putih, kau suka kaler hitam.
sebab itu kita serasi, saling melengkapi.
tapi sekarang,

kau, aku, kuning jadi pilihan.
jadi kita saling berebut. bermasam muka ble x dpt ap yg dihajatkan.

dulu kau pemadam, aku pensel.
aku salah, kau lupuskan.
tapi sekarang,
kau liquid, aku pen.
salah aku, kau x hilangkan. hanya kau timbus n timbus n timbus smpi terpendam.

dulu aku kata a, kau kata b.
aku kira ichi, kau kira ni.
tapi sekarang,
aku bilang satu, kau kata seribu.
i said a for apple, u said a for antagonist.

dulu lagu aku irama kau.
aku alunkan, kau dendangkan.
tapi sekarang,
lagu aku umpama petir dlm telinga, muzik aku umpama sumpah kau x terima.

aku kau berbeza.
aku dulu n kau dulu da x sama.
aku berubah atau kau yg dah beralih arah

ini bukan puisi putus cinta
bukan luahan rasa insan desperate kecewa
bukan curahan isi hati perempuan merana
tiada kaitan antara aku dan dia
hanya nukilan tentang aku dan kau
contengan bosan

aku kau, tiada kaitan dgn dia.
bukan dia yg aku maksudkan, tapi engkau yg nun suda jauh meninggalkan
.
aku yg ditinggalkan                                                                                              kau yg meninggalkan

perlu ke aku kejar
dan
wajarkah kau menunggu

3 ulasan:

Amy A. berkata...

ok comel boleh x...

elya khadijah berkata...

wah..terkebil2 gak sy membacanya..hehe..ini kisah aku an dia..hehehe..btw..nice words..

.Si kEmunCuP. berkata...

haha.
tbe2 nk wat ayat bimyou standed,
'tiada kaitan antara yg idop ataupun yg telah mninggal dunie'